SARA AAKKOSINA



AMBULANSSI on tullut huolestuttavan tutuksi kulkuvälineeksi niin kipujen, pyörtyilyn, aivotärähdysten ja siirroilla kaupunkien välillä sairaalasta parempaan. Tänä vuonna tosin vasta kolme lanssia!

BENEDICTUS meidän harvinaisen valloittava lehmää muistuttava bubuliini. Edesmenneen pupun nimi oli Ludwig, joten Bembulan nimen piti jatkaa tällä ylväällä linjalla.

COOPERIN TESTI on ainoa urheilun saralla oleva "testi" mistä oon tykännyt. Vuosien aikana siitä tuli tapa vertailla omaa kehitystä, nyt kroppa vaatii kuntoutusta ennen kun kehtaa alkaa kellottaa, mutta täältä vielä tullaan ja painetaan yli kolmonen. Tai ainakin juostaan se minuuttimäärä täyteen.

DAGIS oli mun toinen työpaikka Tukholmassa.

ELEFANTTI on mun lemppari sekä eläinkunnassa että Finlaysonin tekstiileissä.

FANITYTTÖILY oli pikkuteininä mun suurin olemassa olon muoto, en ajatellut kahteen vuoteen muuta kun Tokio Hotelia ja sen Tom Kaulitzia. Nyt aikuisena korrekti ihailu ja inspiroituminen kohdistuu lähinnä Maria Veitolaan, Puhu Murun Marjaan & ja Kaisa Ojalaan eli @aktivistikaisa n.

GLUTEN FREE sairastuin lakkiaislahjaks keliakiaan eli mun ruokavalio on ehdottoman gluteeniton. Nyt voin suoraan sanoa että ei haittaa ollenkaan, mutta joskus tuntuu epäreilulta että muut saa monta vaihtoehtoa kahvilassa ja itselle tarjolla on lähinnä kallista daimkakkua. Tätä lisää kyllä pitkä liuta allergioita ja sappikipuja provosoivia aineitan kuten mansikka, omena, kurkku ja ananas.

HIUSHARJA on asia jonka kanssa mun on vaikea kulkea samaan suuntaan, ei tulla toimeen kun pakon edessä, myös mieheni on päässyt sisään mun ja harjan ongelmiin, ja on harjannut mun toivottomia takkuja useamman kerran.

ISINTYTTÖ aina.

JUHA-JUHA rakkain.

KORTISONI lääke mitä syön elinsiirron takia; joka turvottaa, lisää ruokahalua, aiheuttaa nivelrikkoa ja haurastuttaa luita, ohentaa ihoa altistaen ihosyövälle ja muille syöpätaudeille - mukava lisä jokaiseen päivään.

LAPSIASIAINVALTUUTETTU mun tuleva ammattinimike.

MAKSATRAGEDIA terveestä teholle, hätäapulistalta maksa ja juostuna maksansiirtoon hätäleikkauksena.

NAISEUS on voimavara ja asia mistä oon onnellinen joka päivä.

OPISTO tuttavallinen nimitys Oriveden opistolle, missä muiden pikkutaiteilijoiden kanssa kasvoin aikuiseksi ja suoritin ylioppilastutkinnon kirjoittajalukiossa.

PIKKUSISARUKSET oon ollut isosisko aina kun oon ymmärtänyt ihmisten merkityksen, ja nyt se korostuu entisestään melkein 14 vuotta nuoremman siskoni kanssa. Parhaita kahjoja.

QUARANTINE tää osuu varmaan kaikkiin 2020 yli eläneeseen. Oma terveyteni on "normaalinakin" erityissairaanhoidon piirissä, että joo. 30 päivää tänään, vaikka kyseessä onkin terminologisesti vapaaehtoinen eristys.

RAAPIMINEN ajoittainen ahdistuksen pakko-oire, tietoinen tai tiedostettu.

SÖDERMALM coolein ja ihanin paikka missä olen asunut, työskennellyt ja elänyt - ihan milloin vaan takas.

TRIPTYL parasta mitä mun vaikeille vatsan hermovaurioille on tapahtunut.

UNEN MÄÄRÄ mitä nukun hämmästyttää; en pärjää alle 9h unilla ja on ihan tavallista nukkua 10-12.5h. Ikävä kyllä mun uni on todella huonoa laadullisesti, syvää unta tulee ihan vähän ja olen uupunut vaikka nukkuisin jatkuvasti yli kymmenen tuntia.

VÄLITTÄMINEN muiden hyvinvoinnista ja hyvästä mielestä saa mut unohtamaan itseni, mutta tämä on asia mitä työstän jokapäivä.

WHAT WE DO IN THE SHADOWS hauskin asia mitä löytyy televisiosta katseltavaksi! HBO:sta löytyy elokuva ja tvsarja, joka saa noin viikon päästä jatkoa!

XS mun vaatekoko

YLÄHYLLYLLE joutuu aina kiipeämään vaikka oon aika keskimittainen, 164cm.

ZARA & ZALANDO vaatekaapin ja pankkitilin kulmakivet.

ÅBO olis haaveissa.

ÄITIYS haave, asia mitä arvostan, mistä unelmoin.

ÖINEN LIIKKUMINEN on käytännössä pakollista, koska mun hermovauriot vaatii liikettä/venyttelyä öisin, samalla kun pitää hakea kylmätyynyjä tai lämmittää kauratyyny, levittää kipugeeliä tai vaan maata ja odottaa että kova kipukramppi loppuu.


Tulisko sun aakkosiin samoja?

Ja hei, onhan sulla jo blogin Facebook hallussa?

Kommentit