Kliseesti äänikirjat korville ja luontoon, nyt kun siellä vielä saa olla. Henkilökohtainen pimahdus tulee vasta mikäli ulkonaliikkuminen kielletään, vaikkakin täällä vanhempien luona onkin tota reviiriä missä kieriä.
Veitola & Toisinpäin
Michelle Obaman Minun tarinani
Auschwitzin tatuoija
Samuel Bjørk Minä matkustan yksin, yölintu, poika pimeästä
Keplerin Joona Linna -dekkarisarja
En palaa takaisin koskaan, luulen
Kohta voi vähän kirpasta

Mä oon tapani mukaan raahannut kirjapinon mukaan kun karenteenin kaupunki vaihtui. Ikävä kyllä kirjastoon ei enää ehtinyt, kun sain kuulla niiden sulkeutuvan viimeisen viidentoista minuutin aikana.
Viimeiseksi luin Oikkosen & Raevaaran Ihon alla teoksen, dekkarin, joka sijoittuu tutkimussairaalaan, kantasolututkimuksen rajalla tanssimiseen. Ihan sairaan hyvä. 
Otin itselleni karanteeniin Vaahteranmäen Eemelin jolla ajattelin rauhoittaa pahinta ahdistusta, mutta siitä tulikin hillittömän hauska ja hyvä iltasatukirja minulle ja pikkusiskolle. Eilenkin luettiin melkein neljäkymmentä sivua ja monta kertaa räkätettiin täysillä.  Storytelissä on ainakin Astrid Lindgrenin satuja ja tietysti ne Potterit, mitä oon jo kauan kuunnellut ja hengittänyt melkein normaalisti.
Mun psykofyysinen fysioterapia järjestettiin etänä ja pidettiin rentoutusharjoitus jossa terapeutti luki mulle muumeja. Toimi, eli suosittelen lämpimästi ääneen lukemista ja toisen lukemisen kuuntelua.

Tänään aion lähteä ulkoilemaan ja venytellä,
lukea hömppäkirjan loppuun & jatkaa Eemeliä,
toivottavasti pelata jotain lautapeliä perheen kanssa,
kuunnella Auschwitzin tatuoijan viimeisen puolituntia.

Ja heittäytyä hetkeen, muksun lukujärjestyksessä neuvottiin kuuntelemaan välitunnilla kaksi lempibiisiä ja tanssimaan/laulamaan/rentoutumaan niiden tahdissa. Meillä grazybailattiin Sannia ja Hevisaurusta, oikeesti meinas vaan hiki valua. Siis miten hyvää aivojen ja kehon nollausta!

Viikonloppuna taas
pomppia trampoliinilla,
kokeilla yli vuoden tauon jälkeen juoksemista,
venytellä ja huoltaa kehoa,
tanssia, tanssia myös youtuben kanssa,
katsoa jonkun kokoperheen elokuvan,
leipoa päärynäpiiraan,
osallistua ruuanlaittoon -peukut pystyyn että lauantai-iltana olis jotain spessua hahhah-
askarrella kortit kaikkiin loppuvuoden kissanristijäisiin
& chillata auringossa yhtå iloisena kuin heppa.

Kommentit