VUODEN ENSIMMÄINEN SAIRASLOMA

Mulla oli viime viikon ihan saatanalliset kivut. Kokeilin kaiken renniestä triptyliin, kylmään, kuumaan, tramadolin maksimiannokseen ja hakkaavaan TENS -laitteen maksimiin.

No ei auttanut.

Ylävatsassa tuntui sille kun siitä hakattaisiin kahvakuulalla tai keilapallolla. Hengittäminen ja seisominen oli pahin yhtälö. Pyörrytti. Oksetti - sentään vaan oksensin enkä pyörtynyt.
Vatsan hermovauruioita vihloi, poltti, kirveli, tuntui kun veitsellä viillettäisiin liian syvään, kuin kylkiluiden välistä otettaisiin näytepaloja haulikolla. Mä itkin, mä vollotin, mä yritin olla hengittämättä ja liikkumatta, mutta kipukrampit laittoi kropan sätkimään ja kouristelemaan keskenään.

Ehkä viiden päivän jälkeen tänään on jo vähän stabiilimpi olo. Suostuinkin just eilen ottamaan sairaslomaa ja tänään oon puhunut kolmesti  eri tahon kanssa Taysin valtakunnasta.

Maksanaluetta vihloo vitusti, mutta muutaman kamalan päivän jälkeen tänään on taas voinut syödä! Sen kunniaksi irtokarkkeja! Noin 700grammaan, ja seitsemän karkin jälkeen olikin taas paha olo. Miks ei vaan voi ostaa esim. 20klp karkkia ja nauttia jokaisesta ennen sitä ällötystä ja pakkomielteisesti pussin ja suun väliä kulkevaa liikettä...

Tällä vuoden ensimmäisellä sairaslomalla olen lukenut 1.5 kirjaa - löysin kellarista kolmetoista osaisen Sookie Stackhouse -sarjan, True blood perustuu (kaukaisesti) näihin kirjoihin, ja kumpikin saa fanipisteet teiniminulta. Kirjat kyllä alkoivat upota nopeasti tähän vähän-enemmän-aikuiseen-minuun.
Niiden lisäksi olen edelleen armottoman koukussa Moderniin perheeseen, josta ilokseni löytyi vielä yksi kausi Netflixistä! Ollaan katseltu sitä yhdessä, ja yksin ollessa olen katsellut Sykettä - siinä vaan on aika pitkät jaksot usemman maratoonaamiseen.



Tänään kun olo on ollut inhimillisempi, on pitänyt vähän lukea (rästiin jääneeseen) pian lähestyvään yritysjuridiikan tenttiin.

Onneksi on ymmärtävät työnantajat, into kirjoihin ja tuo maailman rakkain pusbu rapsuttamassa.
Ja meidän kauan kuolatut lakanat! Finlaysonin 40% alennus ja alennetuista hinnoista vielä 20%  pois. 
Nyt voi keskittyä omaan vointiin ja siinä samalla kerryttämään kunniallisia arvosanoja opintopisteiden selvittämiseksi. Löysin Puuilosta uuden jumppapallon noin viidellä eurolla, että nyt en voi enää vedota jumiin meneviin hartioihin epäergonomisen opiskelun vuoksi...

Huomenna verikokeisiin varmistamaan että eihän vika ole siirtomaksassa tai muuten akuuttia hoitoa vaativa, mutta kuten aina - eiköhän se syy oo vaan "krooninen hermovaurio mitä ei voida hoitaa."

Kommentit