TÄLLÄ VIIKOLLA AINON PANOSTAA ITSEENI

21/10/2019
Täksi viikoksi on todella paljon suunnitelmia. Alkaa uusia kursseja, vanhojen kanssa alkaa tulla kiire viimeistellä, olen luvannut keholleni enemmän treenaamista ja parempaa palautumista. Viikon vaihteessa lähdetään reissuun mun sukulaisten luo, päästään vihdoin katsomaan mun pienen pientä kummipoikaa – vielä ehdittiin ennen ristiäisiä!
Uusina kursseina mulla alkaa julkisoikeus, yritysjuridiikan perusteet, sosiaaliturvan ajankohtaiset kysymykset ja vero-oikeus. Oikeusjärjesyksen tentin tulokset tulivat ikävänä boomerangina takaisin, ja vaikka kurssi menikin läpi, on uusinta jo varattu. En oo aina kranttu ja viimeisen päälle suorittaja kurssien kanssa, mutta mun kuvitteellista uraa ja egoa hajottavat kurssisuoritukset mennään kyllä korottamaan.
Treenien saralla oon suunnitellut meneväni tänään liikkumaan luontoon ja tekemällä pitkän kehonhuollon kynttilöiden valossa (ja todennäkösesti television edessä). Mulla on ollut tosi kammottavat lihasjumit hartioissa ja niskassa jo yli viikon, ja välillä ne räjäyttää päälle kovan päänsäryn, että niiden pehmittäminen on viikon keskeisimpiä suunnitelmia. Aion ostaa myös jumppapallon, sellaisen 75cm korkean, jolla voi istua kun joutuu tekemään pidemmän aikaa työtä paikoillaan. Oon tykännyt jumppapallolla istumisesta ja se on todella helpottanut yläkropan lihasjumeja, mutta ikävä kyllä puhkaisin edellisen! Huomenna tavoitteena olisi ehtiä ZUMBAtunnille ja perjantaina Pilateksen kautta tanssimaan.
Ensin tatuointi ja sen jälkeen psyykkinen ja fyysinen pahoinvointi ovat vuoropäivinä vieneet mehut ja mahdollisuudet urheilla kunnolla, niinpä tällä viikolla olis tavoite päästä pikkuhiljaa taas kiinni treeneihin. Huomaa että tauko alkaa olla liian pitkä, kun ihan jatkuvasti tekee yksinään koreografioita mahdollisimman huonoon musiikkiin; tänään on soinut liikaa jo esimerkiksi Tempo ja Snadi!
Mun isoin tavoite tällä viikolla on silti syödä aamupala joka aamu. Jossain vaiheessa olin siinä jo ihan hyvä, mutta nyt oon ainakin puoliksi tahallani antanut koko homman valua lattiakaivoon. Tehtiin eilen porkkana-basilika sämpylöitä, joten ainakin tänä viikon ensimmäisenä aamuna kahvimukilliset saivat pureskeltavaa kaveriksi! Katsotaan miten loppuviikko sujuu – pitäkää peukkuja! Mun syömiset on muutenkin tällä hetkellä aika päin mäntyjä, että tämä aamupalaan panostaminen todella melkein tuplaisi päivän ateriat – ei varmaan ihme että kroppa käy ihan kierroksilla kun on puutetta energiasta ja varmaan kaikista vitamiineista.
Aion vältellä television katsomista, ja korvata sen lorvailun lukemisella. Minulla on edelleen kesken Sofi Oksasen Koirapuisto (on muuten tosi hyvä! Aitoa Oksasta ja miljoona kertaa toimivampi kuin Norma tai Kyyhkyset) ja Lucia Berlinin Siivoojan käsikirjat odottavat lukijaansa.
Uutena juttuna kokeiluun tulee itsenäinen meditaatio. Kaipaan arkeen pysähtymistä ja äsken selailtu Fit-lehti ja Kerttu Niskasen haastattelu motivoivat entisestään kokeilemaan. Tuntuu että mun kroppa oikein huutaa 15min täydellistä pysähtymistä ja rauhaa huutavista ajatuksista.
Lauantaiaamuna otetaan juna ja lähdetään kohti Pohjois-Savoa ja mun serkkuperheitä ja mummoja! Ihan hävettää myöntää miten harvoin tulee käytyä, että nyt tuntuu tosi kivalle kun on tulossa muutaman päivän lomareissu ja parin viikon päästä vielä pistokeikkana kummipoikani ristiäiset!
Tämä viikko lähti käyntiin mukavasti hyvällä ja asiallisella kohtelulla lääkärissä ja havainnolla, että Kela on yhden päätöksen verran taas edistänyt mun talouden kehittymistä!

Mitä sä aiot tehdä tällä viikolla?

Kommentit